La formació es pot adaptar segons les necessitats del claustre. És molt important per als professionals de l'educació disposar de pautes de reflexió, orientacions i recursos per poder acollir i acompanyar els processos de dol que viuen els infants i adolescents, i també per afrontar col·lectivament situacions de dol al centre educatiu.
Metodologia
Participativa i vivencial.
Contingut
- Reflexió personal i col·lectiva sobre la mort i les creences.
- El procés de dol en infants i adolescents.
- Orientacions i pautes d’intervenció per al professorat i/o equips docents que han d’afrontar diversos tipus de pèrdues en el centre educatiu.
- El treball preventiu: activitats, estratègies, materials…
- Recursos i activitats per treballar la mort i el dol en les diferents etapes educatives.
A qui va dirigt?
Docents de qualsevol nivell (formació en centre).
Dades d'interès
Sessions:
- Pedagogia de la vida i de la mort: Què podem fer preventivament, quan no hi ha dolor.
- Pedagogia del dol: Com afrontar i acompanyar situacions de mort i altres situacions traumàtiques que es poden succeir a la comunitat educativa.
- Recursos i activitats per treballar la mort, el dol i les pèrdues.
- Documentació de centre: La mort, el dol i les pèrdues en els trets d’identitat, en el projecte educatiu, en els currículums...
Docent
Àngels Miret Rial, psicopedagoga. Mestra jubilada. Assessora i formadora en processos de dol i pèrdues.
- Des del 2007 assessora a centres educatius, famílies i altres professionals que atenen menors en dol.
- Col·labora amb diferents entitats i dona suport als centres educatius en situacions traumàtiques.
- Co-autora i tutora del curs de Prisma Acompanyar infants i adolescents en les pèrdues i el dol. (57 edicions).
- Autora del llibre El centre educatiu de dol. Guia per afrontar la mort, el dol i les pèrdues en els centres educatius (Tarannà, 2016).
- Docent de la formació d’IPIR: Duelo y pérdidas en el ciclo de la vida (4a edició).
- Forma part del Grup específic Les pèrdues, la mort i el dol en el context educatiu de la Facultat d’Educació de la URL-Blanquerna.
- Formadora de l’Equip ICE-UDG de Competències personals (2008-2018).
- Membre del Grup de treball T’acompanyem ICE-UDG.