Solució de conflictes amb infants. Eines i imaginació.

Per tal de poder gestionar els petits conflictes de cada dia dels nostres infants és fonamental aprendre a identificar i treballar amb les pròpies emocions. Un conflicte neix de certes emocions i en genera d’altres als seus protagonistes. També hem de ser conscients que sovint també genera emocions a aquells qui el gestionen. Per tant, és indiscutible que ens cal aprendre a navegar per les pròpies emocions abans d’endinsar-nos en el treball amb els conflictes i la comunicació no violenta.

Aquest curs va dirigit a tot aquell i aquella que treballi amb infants. No és necessari disposar de coneixements previs sobre el tema.

Metodologia

La formació es realitzarà en sessions síncrones compartides on és important el treball i la participació activa dels assistents. És difícil parlar de les emocions i dels conflictes des d’una actitud d’espectador/a. La nostra implicació en la vida com a adults, ajuda als nostres infants i joves a adquirir models per a la gestió de vivències.

Durant les sessions es compartirà material i recursos pel treball amb els infants i joves i es buscarà poder-lo fer nostre per tal d’adaptar-lo a la nostra realitat quotidiana i crear-ne de nou.

Contingut

  • Emocions: per a què serveixen?
  • Emocions bàsiques
  • Recursos existents per treballar les emocions en diverses edats.
  • Ja sé que sento. I ara què? Importància de la narrativa
  • Introducció a la cultura de la convivència (el més enllà de la resolució de conflictes)
  • Necessitats humanes i filtres
  • Dinàmiques restauratives
  • Propostes pel treball individual

A qui va dirigit?

A tot aquell qui treballi amb infants. No és necessari disposar de coneixements previs sobre el tema.

Dades d'interès

Tres sessions síncrones de 2:30 h (7:30 h) + 2:30 h de treball personal asincrònic.

El treball asincrònic s’haurà de realitzar entre sessions per tal de poder-lo comentar en la sessió següent i treure entre tots el màxim profit de la formació.

Docents

Marina Gual Escubedo, és una apassionada de l’educació i la psicologia educativa i clínica.

«Portem a l’aula allò que som i sentim, les vivències de fora ressonen dins l’escola i sovint acabem fent allò que sentim. Llavors, com viure el nostre dia a dia sense ser esclaus de les nostres emocions i de l’autodiàleg intern que les genera, les controla o les reforça? Per respondre a aquesta pregunta ha treballat i estudiat gran part del seu temps.»

Mestra d’Educació Infantil. Mestra de Pedagogia Terapèutica (Educació Especial). Llicenciatura en Psicologia. Màster en Psicologia Clínica i de la Salut. Màster en Intel·ligència Emocional i Coaching. I altres formacions entorn a eines per a prevenció i la detecció de l’assetjament escolar; protecció al menor, curs per promoure la formació i la sensibilització en matèria d’abusos sexuals a menors; Coeducació per una educació no sexista; Viure els drets de la infància a l’escola; etc.

  • DATA: 13, 20 i 27 d’octubre
  • DURADA: 10 hores
  • HORARI: 18 h a 20:30 h
  • LLOC: Online
  • PREU: 45 €

Certificació oficial: Pendent de reconeixement