Amb ulls de nen, amb ulls del cor. Conrear la intel·ligència espiritual a l’escola

En una societat cada cop més plural, multicultural i canviant, el món de l’educació no pot deixar de banda el treball de la interioritat a l’escola. Aquesta interioritat que a vegades es pot conformar en diferents espiritualitats. Acollir, acompanyar i perquè no,  ajudar a créixer la mirada interior de cada infant pot ser una bona eina transformadora per la casa comuna.

Com ve apunta el nou currículum: “Conviure amb el món i amb els altres, respectant la diversitat, és un element clau per mantenir la pau en societats tan heterogènies com la nostra, per treballar amb altres persones amb l’objectiu de resoldre plegats problemes rellevants globalment i per millorar el benestar de les generacions actuals i futures.”

Metodologia

  • La metodologia de la trobada serà molt re-experiencial (experiència + reflexió) i anirem elaborant les nostres pistes de cara a un treball futur.
  • Cada cop que realitzem una experiència anirem pactant què cal tenir en compte per fer aquest marc d’interioritat (pros i contres: Què volem i què no volem).
  • Intentarem que cada reflexió posterior tingui en compte les tres dimensions propositives (física/interioritat/transcendent).
  • L’avaluació es farà de manera contínua i el producte final serà la presentació d’un petit paquet d’activitats per a l’aula.

Contingut

El món d’avui. El benestar emocional i la cura personal.

  • Religiositat/espiritualitat/interioritat.
  • Què no ens ajuda o dificulta en aquest procés interior?
  • Tenir present la dimensió física/ interioritat/transcendental.
  • Com treballem l’horitzó del nou Currículum: practicant-ho! Com ho podem fer?
  • Donar valor el què els centres ja viuen (Visions i bones pràctiques).
  • El treball i la vivència interreligiosa de les nostres famílies.
  • Què hi pinta l’espiritualitat en tot això de les religions? Elements facilitadors o distorsionadors dels diferents missatges. Entrebancs i oportunitats.
  • Necessitat de beure de les fonts: treball de la interioritat.

A qui va dirigit?

Mestres de primària, Secundària i Batxillerat. Des de qualsevol especialitat (tutoria, ERE,...).

Dades d'interès

  • Definir el marc i els conceptes que es posen en moviment quan parlem de treballar la interioritat en els centres escolars. 
  • Oferir i intercanviar espais i recursos  per treballar la interioritat als centres. 
  • Identificar el nou currículum com una oportunitat per a la reflexió pedagògica de la pràctica de la interioritat a l'aula.
  • Dissenyar un decàleg per afavorir el treball de la interioritat pels claustres docents.

Docent

Josep Ma Bové i Rabasa, Mestre de Primària. Ha treballat també a Batxillerat en l’àmbit de l’acció social i com a professor. Membre de la Fundació Champagnat.  Ha col·laborat amb diferents institucions educatives en l'àmbit de l’interioritat. Col·laborador en diverses formacions de l'Institut de Ciències Religioses de Barcelona. Col·laborador en diverses formacions amb la Fundación Edelvives i elaboracions de material didàctic (Baula).

Les inscripcions estan tancades.

Si vols que t'avisem quan tornem a fer aquest curs, apunta't a la nostra llista d'espera i t'avisarem.


Amb el suport de:


© 2008-2024 Les Voltes Educa
Mercaders, 5 · 17004 Girona
T. 872 599 891
Web creat per 08921 Solucions Creatives