Profe... He perdut la vida?

Acollir i gestionar la vida: la pèrdua, la mort i el dol a l’escola

Anem ràpids, ens movem ràpid, tot ho gestionem el més ràpid possible, però què passa quan hem d’aturar-nos perquè mor algú proper als nostres alumnes. Acompanyar i respectar les reaccions, canalitzar allò que ens passa per dins quan apareix la mort a les nostres vides. Processos individuals, comunitaris i acompanyats. Volem donar veu a la vida que permeti acompanyar el dol, des de diferents situacions i propostes. Treballarem el simbòlic del dol i el comiat des de les diferents tradicions religioses i des de cosmovisions no confessionals. No perdrem de vista... la Vida!

L’objectiu fonamental d’aquest curs és conèixer, comprendre i aprendre sobre els processos de pèrdua i dol i de com acompanyar-los des de l’àmbit de l’escola.

Metodologia

La metodologia de la trobada serà molt re-experiencial (experiència + reflexió) i anirem elaborant les nostres pistes de cara a un treball futur.

Cada cop que realitzem una experiència anirem pactant què cal tenir en compte per treballar a l’escola (pros i contres: Què volem i què no volem).

L’avaluació es farà de manera contínua i el producte final serà la presentació d’un decàleg sobre el dol per als claustres de mestres de l’escola.

Contingut

La mort, la pèrdua i la vulnerabilitat com a etapes de la vida.

  • Processos de dol davant pèrdues significatives.
  • El treball de la Vida per preparar la mort: oportunitat curricular.
  • Recursos per a treballar la pèrdua a l’aula.
  • La mort en les diferents tradicions religioses.
  • El simbòlic de la mort. Símbols i celebracions comunitàries.

A qui va dirigit?

Mestres de primària, Secundària i Batxillerat. Des de qualsevol especialitat (tutoria, ERE...).

Dades d'interès

  • Definir el marc i els conceptes que es posen en moviment quan parlem de la mort i del dol a l’escola.
  • Oferir i intercanviar situacions on s’ha hagut de treballar el dol a l’aula.
  • Oferir recursos per treballar la pèrdua i el dol a l’escola.
  • Dissenyar un decàleg per afavorir el treball del dol pels claustres docents.

Docent

Josep Ma Bové i Rabasa. mestre de Primària. Ha treballat també a Batxillerat en l’àmbit de l’acció social i com a professor. Membre de la Fundació Champagnat.  Ha col·laborat amb diferents institucions educatives en l'àmbit de la interioritat. Col·laborador en diverses formacions de l'Institut de Ciències Religioses de Barcelona. Col·laborador en diverses formacions amb la Fundación Edelvives i elaboracions de material didàctic (Baula).

Les inscripcions estan tancades.

Si vols que t'avisem quan tornem a fer aquest curs, apunta't a la nostra llista d'espera i t'avisarem.


Amb el suport de:


© 2008-2024 Les Voltes Educa
Mercaders, 5 · 17004 Girona
T. 872 599 891
Web creat per 08921 Solucions Creatives