Llegim plorant? Llegim rient?

La lectura dramatitzada a l'aula, una eina pedagògica per treballar l’expressivitat i la comunicació

Envoltats de missatgeria instantània i de la rapidesa en les comunicacions, potser caldrà aturar-se i donar importància a les paraules, al text i a les seves intencions. Com ens expressem, com escoltem i com fem servir les pauses i els silencis ens ajudaran a establir un diàleg conscient i coherent, i a poder copsar el que l’altre ens diu veritablement. Emocions, personatges, situacions, diferents maneres de parlar... T’animes a “aixecar el text” amb els teus alumnes i passar-ho bé mentre aprenem?

Metodologia

  • La lectura de textos a l’aula com a eina pedagògica.
  • Elecció d’un text.
  • Gèneres i possibilitats.
  • Personatges. Repartiment. Principals i secundaris.
  • La força del grup.
  • Treball amb valors. Escolta. Generositat.
  • Cercant l’equilibri. Àmbit pedagògic.
  • Entonació i dicció. Tècniques de cos i veu.
  • La importància de la corporalitat en la dramatització. Tècniques de cos.
  • Aixecar un text. Recerca d’activitats i accions per ajudar als alumnes a dramatitzar un text i fer-se’l seu.

A qui va dirigit?

Mestres de primària i professors de ESO i Batxillerat. També universitaris. De qualsevol especialitat (tutoria, ERE, ...)

Dades d'interès

L’objectiu fonamental d’aquest curs és aprendre a analitzar i llegir un text de manera dramatitzada per poder treballar l’àmbit lingüístic i expressiu a l’aula.

  • Aprendre a gaudir d’un text escrit.
  • Fomentar la creativitat en els alumnes.
  • Oferir recursos per treballar la imaginació, la corporalitat i la veu.
  • Promoure la cohesió de grup per mitjà de la lectura dramatitzada.
  • Millorar la comunicació oral en l’àmbit lingüístic.
  • Cercar la transversalitat de la lectura dramatitzada en les diferents matèries.

Docents

Enric Hernàndez, formador i coach en habilitats comunicatives. Titulat superior en Art Dramàtic, especialitzat en Direcció escènica i dramatúrgia, també amb estudis d’interpretació. Especialista en Fenòmens i entorns comunicatius. Certificat d’Aptitud Pedagògica especialitzat en Llengua i Literatura Catalanes. Vinculat des de sempre al món educatiu, ha estat professor de diverses assignatures i col·lectius, educador de persones amb necessitats educatives especials i menors tutelats, i monitor d’activitats de lleure. Ha impartit tallers de poesia, d’expressivitat i de teatre com a eina educativa i terapèutica. Actualment involucrat en projectes educatius, teatrals i audiovisuals.

  • DATA: 1, 8, 15, 22, 29 d’octubre i 5 de novembre
  • DURADA: 30 hores
  • HORARI: De 09.00 a 14.00h
  • LLOC: Girona, a determinar
  • PREU: 135 €

 Certificació oficial: Pendent de reconeixement