Curs de pedagogies actives

Principis bàsics i aplicacions pràctiques a l'aula 0-6

Aquesta formació tracta de donar una mirada pràctica a les anomenades pedagogies actives, Emmi Pikler, Reggio Emilia i Montessori, dins l’aula 0-6. Emmarcarem aquest canvi de paradigma dins el món educatiu des del punt de vista de la neurociència acabant fent un petit incís en la teoria de les intel·ligències múltiples per tal d’universalitzar l’oportunitat d’aprenentatge a l’aula 0-6.

Objectius

  1. Descobrir com s’enllacen les diferents pedagogies actives amb la neurociència.
  2. Entendre quins són els principis bàsics d’aquestes tres maneres d’educar centrada en el primer cicle d’Educació infantil: Reggio Emilia, Montessori i Emmi Pikler.
  3. Comprendre com juguen els infants i que vol dir aprendre jugant.
  4. Apropar-nos al concepte ”universalitzar l’aprenentatge” a través de la teoria de les intel·ligències múltiples de Glenn Doman.
  5. Adquirir les estratègies bàsiques per a implementar aquesta nova mirada a l’aula 0-6.
  6. Elaborar un projecte pràctic i personalitzat a l’aula de cadascun dels participants.

Metodologia

  • S’alternaran la presentació de continguts de caràcter més teòric amb presentacions de materials adquirits a través de l’experiència directa a l’aula 0-6.
  • Es proposaran espais per l’assemblea i posada en comú dels continguts proporcionats i dos tallers pràctics que ajudaran als participants a adquirir de manera pràctica el contingut de la formació.

Contingut

  1. Què i quines són les anomenades pedagogies actives i perquè tornen a estar d’actualitat.
  2. Principis pedagògics que ens aporta la neuroeducació. Com enllacen amb les pedagogies actives.
  3. Coneixements bàsics de diferents pedagogies actives: Reggio Emilia, Emmi Pikler i Montessori.
  4. Estratègies pràctiques de portar-les a la pràctica en l’aula 0-6 i dins els diferents contextos educatius.
  5. El joc com a principal eina d’aprenentatge a l’aula 0-6, evolució cronològica, necessitat pedagògica, importància del procés i del respecte al ritme evolutiu de cada infant.
  6. Concepte “Universalitzar l’aprenentatge a l’aula”. Què vol dir? Estratègies a l’aula 0-6.
  7. Teoria de les intel·ligències múltiples dins el context de primer cicle d’Educació infantil.

Avaluació

  1. Assistència regular.
  2. Formulari de satisfacció de l’alumnat participant.
  3. Fer un seguiment constant del curs.
  4. Elaboració d’un projecte dins l’aula 0-6.

Requeriments de certificació

  1. Assistència mínima del 80%.
  2. Elaboració d’un projecte per l’aula 0-6.

Docent

Diana Comes i Rius, mestra infantil i psicopedagoga amb més de trenta anys d’experiència a l’escola i més de cinc com a formadora de docents.

Actualment porta la direcció psicopedagògica del projecte Diana Forma, dedicada a la formació d’equips i mestres d’educació Infantil.

Anteriorment va portar la direcció pedagògica de  la llar d’infants Sol Solet (Sant Cugat del Vallès)al llarg de vint anys.

Formadora d’educadors i professionals en temes bàsicament de pedagogia activa, i especialista en Educació Infantil.

Coordinadora de formacions en línia i de projectes d’acompanyament familiar a l’Institut de la Infància.

Les inscripcions estan tancades.

Si vols que t'avisem quan tornem a fer aquest curs, apunta't a la nostra llista d'espera i t'avisarem.


Amb el suport de:


© 2008-2024 Les Voltes Educa
Mercaders, 5 · 17004 Girona
T. 872 599 891
Web creat per 08921 Solucions Creatives